Nieuwe Toyota Auris: nieuwe motoren en veiliger

Toyota Safety Sense: nieuwe, actieve veiligheidssystemen
Toyota levert op nagenoeg alle modellen (m.u.v. de Auris Comfort) nieuwe actieve veiligheidssystemen onder de noemer Toyota Safety Sense (lees hier meer). Toyota Safety Sense is gericht op de actieve veiligheid en omvat onder meer:

• Pre-Collision System (PCS)
• Lane Departure Alert (LDA)
• Auto High Beam (AHB)
• Road Sign Assist (RSA)

Nieuwe 1.2T turbobenzine- en 1.6 D-4D turbodieselmotor
Behalve als Hybrid is de nieuwe Auris leverbaar met de keuze uit meerdere benzine- en dieselmotoren waaronder een gloednieuwe 1,2 liter 85 kW/116 pk turbobenzinemotor en 1,6 liter 82 kW/112 pk turbodieselmotor.

Auris Hybrid: de zuinigste en schoonste
Met een CO2-uitstoot van slechts 79 gr/km* blijft de Toyota Auris Hybrid de zuinigste en schoonste versie. In Nederland handhaaft de Auris daarmee zijn unieke propositie als enige wagon met 14% zakelijke bijtelling en standaard automaat (bagageruimte: 530-1.658 liter). Het brandstofverbruik van de Toyota Auris Hybrid bedraagt 3,5 l/100 km* gemiddeld. Leaserijders kunnen extra verheugd zijn daar Toyota in Nederland extra rijk uitgevoerde en scherp geprijsde lease-uitvoeringen van de Auris op de markt brengt.

Krachtiger design
Zowel de voor- als de achterzijde van de Toyota Auris is ingrijpend gewijzigd. Een ‘redesign’ heeft ervoor gezorgd dat de Auris er breder en krachtiger uitziet en dichter bij het asfalt lijkt te liggen. Dubbele chromen ‘wings’ omsluiten aan de voorzijde het Toyota logo dat prominenter in beeld is. Ze lopen tot in de scherp gelijnde koplampen door en geven de nieuwe Auris zijn zelfverzekerde uitstraling. Nieuw zijn de LED koplampen (standaard op de Lease Pro en Executive) met geïntegreerde LED dagrijverlichting. Ook de achterlichtunits zijn voortaan uitgerust met LED verlichting. Het nieuwe design van de achterbumper geeft ook de achterzijde van de Auris een meer robuuste look. De nieuwe haaienvinantenne zorgt en profil voor een extra stijlvolle dimensie aan zijn dynamische lijnen evenals het nieuwe design van de lichtmetalen 16- dan wel 17-inch velgen.

Interieur verfijnd
Behalve het exterieur van de Auris heeft Toyota ook het interieur grondig vernieuwd. Het instrumentarium kent bijvoorbeeld een sportiever design met tussen de snelheidsmeter en toerenteller een nieuw 4,2-inch TFT kleurenscherm voor de weergave van belangrijke rijgegevens. Zachtere materialen zorgen voor een luxer gevoel en een ander design van de ventilatieroosters, deurhendels en pookknop waarderen het interieur verder op. De stoelbekleding kent eveneens een nieuw design en het interieur is verder verfijnd door de gebruikte materialen en chroomaccenten beter op elkaar af te stemmen. De Auris is leverbaar met een ruime keuze uit carrosseriekleuren waaronder de twee nieuwe stijlvolle metallic kleuren ‘Royal Blue’ en ‘Denim Blue’.

Het nieuwe rijplezier
Behalve het opvallend lage brandstofverbruik van de Auris Hybrid is een ander belangrijk voordeel het nieuwe rijplezier dat de auto biedt. Dankzij de enorme trekkracht vanuit stilstand geniet je als bestuurder van de enorme souplesse in de aandrijflijn. Daarbij hoef je als bestuurder niet te schakelen; het werkt allemaal heel gemakkelijk en simpel. Met name in stads- en fileverkeer zit je hierdoor relaxed achter het stuur. En wanneer de Auris Hybrid volledig elektrisch (nagenoeg geruisloos) rijdt, wordt dit effect alleen maar sterker.