Van Gent wint voor 6e maal op rij Ichiban award

Geplaatst op 24 juni 2014 in Van Gent nieuws , Klanten , Zakelijk
Update: 17 maart, 2016

Diderik van Gent van Toyota dealer Gebr. van Gent nam de ‘Ichiban’ in ontvangst van Didier Leroy, President en CEO van Toyota Motor Europe (TME). De feestelijke uitreiking, waarbij alle winnende Europese Toyota dealers aanwezig waren, vond plaats in het Hôtel Majestic Barrière in Cannes. De Toyota dealer uit het midden van het land werd door Leroy alom geprezen om de uitzonderlijke prestaties met betrekking tot klanttevredenheid. Zowel op het gebied van sales als op dat van aftersales.

Altijd bijzonder

"Het blijft toch echt heel bijzonder om de Ichiban opnieuw in ontvangst te mogen nemen’, legt Diderik van Gent uit. "De award is een bevestiging van het kunnen van het voltallige team. En de award is één ding, maar nog belangrijker is het dat hij feitelijk wordt toegekend door je eigen klanten. Zij nemen de moeite hun dealer een rapportcijfer te geven en onderbouwen dit bovendien met een reactie. En dat is een beloning op zichzelf, elke keer weer."

Meten van klanttevredenheid vast onderdeel

Of een Toyota dealer de ‘Toyota Ichiban European Satisfaction Award’ verdient, is een zeer weloverwogen keuze. Dit keer passeerden maar liefst 2.300 Toyota dealers uit heel Europa de revue. En stuk voor stuk werden ze nauwkeurig beoordeeld op hun prestaties op het terrein van klanttevredenheid. Dat is overigens een vast onderdeel binnen de bedrijfsvoering van Toyota. Uit elk Europees land kreeg alleen de best scorende dealer de Ichiban award overhandigd.

Klant staat voorop

‘Ichiban’ is een Japans woord. Het is ontleend aan ‘Okyakusama Ichiban’, wat vertaald kan worden als ‘de klant staat voorop.’ Dit sluit aan bij de wereldwijde Toyota strategie waarin de Toyota rijder centraal staat. Sinds het begin van de ‘Toyota Ichiban European Satisfaction Award’ in 2007, is de klanttevredenheid bij Europese Toyota dealers met bijna 47,5 (sales) en 40 (aftersales) procent gestegen.